Någon slags muskotte

Min dotter Ensamma Morsan ,  är en kreativ tjej. Hon har tillverkat en boa för barn i form av en blandning mellan mus och igelkott. En liten trevlig figur är det i alla fall. Färgerna på bilden är inte helt rätt för boan är betydligt brunare. Små tjejer har varit väldigt förtjusta i den här. Halsduk med inbyggt gosedjur. Pälsgarn till halsduken och valfritt garn till gosedjuret. Blir lite roligt faktiskt.

3 kommentarer (+lägga till din?)

  1. karin
    Okt 02, 2012 @ 17:31:56

    Hej! Tack för din trevliga kommentar hos mig och jag håller med om att det är en rolig tall. Boan du har på bilden var jättefin tyckte först det var en igelkott 🙂 Ska genast kolla in Ensamma Morsans blogg. Ha en bra kväll, Karin

    Svara

  2. Eva H
    Okt 03, 2012 @ 19:35:47

    Jättesöt den där lilla typen! Påminner förresten mig om att jag har ett stickmönster till liknande ”boor” för barn.
    Läst nedan hur flitig du varit till Sukuta! Fantastiskt! Nu hoppas jag kunna få med en del till Mpongwe (lite kul:visade sig jag har en hund”bloggis” som jag dessutom haft annan kontakt med som kände till området mkt bra).
    Om inte annat så MÅSTE jag sy ihop och göra klar en del tröjor jag haft liggande i en väldans massa år:)

    Svara

    • bibbishantverk
      Okt 03, 2012 @ 20:35:39

      Ja det är väldigt vad fort det samlas sådant som ska sys ihop och fästas trådar på. Men kommer man bara igång så brukar det snart vara gjort. Men det är ju det där med att komma igång………

      Svara

Kommentera

Bibbis design

Trådkonst, pärlhjärtan, blompinnar, akvarell, foto, natur och våra kungspudlar.

Ensamma Morsan

Att överleva en sparsam vardag

knappmakerskan

En blogg om hantverk, välgörenhet och livet dag för dag

Soanspysselblogg

En blogg om hantverk, välgörenhet och livet dag för dag

Kyrkkaffe

En blogg om hantverk, välgörenhet och livet dag för dag

