Nu har jag provat på att tova

Jag tog det blå och det röda ullgarnet jag fyndade på RK för bra länge sedan. Blandade in ljusblått växtfärgat ullgarn i den ena ringen och band fast knippet med garn i ett dörrhandtag. Sedan snurrade jag garnet tills det tog stopp…..tog tag om mitten och släppte ihop de bägge halvorna. De snodde sig så snyggt om varandra. Jag knöt ihop ändarna och slängde hela härligheten i tvättmaskinen tillsammans med lite kläder och körde i 40 grader. Ut kom dessa två skapelser. Nu är ju inte ihopfogningen särskilt snygg men det spelar ingen roll för det var ju bara ett test. Och det funkade. Glad är jag *skuttar lite förtjust*  Man kanske rent av kan trixa till några tovade armband på det här sättet.

DSC00228

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. MariaB
    Dec 15, 2012 @ 12:38:21

    Härligt Bibbi. Nu ”ser” jag inte storleken på dina verk, men tänker mig att om jag skulle ha mycket, och då menar jag mycket, rött garn som tovar sig så skulle jag baske mig tova en dörrkrans med din dörrhandtagsteknik, eller kanske ett hjärta så skarven kan trollas bort. Om om inte fanns…

    Svara

    • bibbishantverk
      Dec 15, 2012 @ 16:11:50

      Jisses nu fick du igång mitt huvud må du tro. Jag hade inte tänkt så stort. Men det vore nog fint med ett tovat hjärta. Tack för att du ”puttar på mig” så jag kommer igång tankemässigt mellan varven.
      *fiffilurar*……hmmm……det går nog att göra flera tvinnade rep som man sedan i sin tur tvinnar ihop. Det borde funka…..*fnattar iväg*

      Svara

Kommentera

Bibbis design

Trådkonst, pärlhjärtan, blompinnar, akvarell, foto, natur och våra kungspudlar.

Ensamma Morsan

Att överleva en sparsam vardag

knappmakerskan

En blogg om hantverk, välgörenhet och livet dag för dag

Soanspysselblogg

En blogg om hantverk, välgörenhet och livet dag för dag

Kyrkkaffe

En blogg om hantverk, välgörenhet och livet dag för dag