Halvfärdig liten pläd/filt

Oj, jag hittade en påse färdigvirkade enfärgade mormorsrutor som jag stoppat undan.  Anledningen till undanstoppningen var förmodligen att jag skulle fästa alla trådar sedan. Sedan? Hmm….ja det där sedan kan allt låta vänta på sig. Men nu tänkte jag ta tag i det här projektet och åtminstone fästa trådarna vilka ju inte är så många egentligen eftersom rutorna är enfärgade. Sedan tänkte jag virka ihop hela rasket med röda smygmaskor. Tror att det kan bli ganska fint.  Det känns som om detta är ett ganska bra projekt att pilla med just idag när snön ramlar ner med en väldig fart här. Det är blött det som kommer ner så nu blir det nog ganska halt om det fryser på lite. Just nu ligger det straxt över nollan.

Så jag kurar inne idag med mina högar av rutor, tittar ut småmyser lite i stugvärmen.

DSC00224

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. MariaB
    Dec 15, 2012 @ 16:28:48

    Ja, vilken härlig filt det blir. Just det röda är vågat men klockrent. Jag väntar ivrigt på resultatet.

    Svara

  2. bibbishantverk
    Dec 15, 2012 @ 16:58:53

    Den är virkad i Himalaya Alpin och är jättemjuk. Jag tror också att det röda är det som kan göra att pläden får lite fart och blir rolig eftersom grundfärgerna är lite tama i det här fallet. Jag ska jobba på. Fortsättning följer……..

    Svara

Kommentera

Bibbis design

Trådkonst, pärlhjärtan, blompinnar, akvarell, foto, natur och våra kungspudlar.

Ensamma Morsan

Att överleva en sparsam vardag

knappmakerskan

En blogg om hantverk, välgörenhet och livet dag för dag

Soanspysselblogg

En blogg om hantverk, välgörenhet och livet dag för dag

Kyrkkaffe

En blogg om hantverk, välgörenhet och livet dag för dag

