Igelkott

När jag var ute och tog en rök vid 21-tiden ikväll så traskade en igelkott förbi. Jag for in efter kameran för att föreviga vårtecknet men när jag kom ut igen hade den lille kotten gått in i buskarna och syntes inte till. Jag har säkert varit ute tio gånger efter det med kameran i högsta hugg men inte ett spår av den taggiga lilla prylen. I morgon kväll ska jag banne mig bosätta mig på verandan kosta vad det kosta vill för ett kort på Herr Kotte till min blogg det vill jag ha.

Så himla glad man blir när man ser första igelkotten på våren.

5 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Carol Thuresson
    Apr 20, 2013 @ 10:44:54

    Tänk att ha en kotte som vårtecken! Här får vi ”nöja” oss med krokus och vitsippor. Men min man såg en blåsippa i skogen förra lördagen. Idag strålar solen – och jag kommer sitta inne en stor del av dagen. Klistrad vid TV då SnookerVM sätter igång och titelförsvararen som man trodde lagt av med sporten ska gå ut i premiärmatchen. Hehe 🙂 SÅ det kommer stickas en del på min nya pippimössa variant: ”Havs-Pippi” alltså med två olika blå färger i de vita.
    Igår gjorde jag 33 (…) presentpåsar alla med olika innehåll: servetter, ljus, ljusstake, bok, godis osv – allt ton i ton – inslaget i cellofan med fint band omkring. De ska få åka till Falun och förhoppningsvis inbringa en hacka till ny vattenpump. Ha en underbar lördag kära Bibbi!

    Svara

  2. Maidi
    Apr 23, 2013 @ 09:52:41

    Igelkottar är så härliga djur. Inte bara för att de är vårtecken utan för att man blir så konstigt glad över att se dem.

    Kram Maidi

    Svara

  3. Melody
    Apr 24, 2013 @ 22:14:16

    Sedan vi flyttade till Skåne så ser jag aldrig några igelkottar! Saknar dem, så söta!
    Svar: Också funderat på gå till Media, men de vill oftast ha sensationsreportage för att skriva något! En bild på far bortglömd på toastolen i två dagar eller något sådant, då skulle det nog väcka intresse! Men sådana saker har inte hänt än, tack och lov! Men något måste göras för att politikerna ska förstå vart vårt samhälle är på väg, själva har de det väl så bra förspänt att de inte oroar sig.

    Svara

  4. Carol
    Apr 26, 2013 @ 15:39:46

    Kan skicka en bild till dej på mailen på prasselpåsarna! De säljs för ca 65-75kr Roliga att göra av fina saker jag samlar på mej under året. Sedan blir det en prasselhelg då allt tas fram och ska komponeras ihop. Stökig är det men fint blir det! 🙂 Dessa reste upp till Falun och ska säljas till förmån för arbetet i Manduar. Att få en ny pump dit är totalt nödvändigt. Men kostar skjortan OCH byxorna.. Här skiner solen men har haft en firmadag idag. Och nu börjar en höjdarmatch i SnookerVM! You know where to find me! 😉
    Ha en underbar helg Bibbi!

    Svara

Kommentera

Bibbis design

Trådkonst, pärlhjärtan, blompinnar, akvarell, foto, natur och våra kungspudlar.

Ensamma Morsan

Att överleva en sparsam vardag

knappmakerskan

En blogg om hantverk, välgörenhet och livet dag för dag

Soanspysselblogg

En blogg om hantverk, välgörenhet och livet dag för dag

Kyrkkaffe

En blogg om hantverk, välgörenhet och livet dag för dag

