Lördagsprojekt med gummistövlar

Idag fullständigt vräker solen ner från skyn. Det är kanonhett redan kl 11. Jag har som vanligt lite helgprojekt varav en del kommer att bli gjorda (de roliga) och några kommer att få ligga till sig (de tråkiga).  Idag borde jag klippa rent en svartvinbärsbuske  från döda grenar. Borde alltså. Men så har jag ju ett annat projekt som är ganska mycket skojigare än att stå i skuggan och grövla i en buske och bli myggbiten.

Ni som hängt med ett tag kanske minns att jag köpte ett par kommunalarbetarfärgade gummistövlar för lite sedan. Lite efter det så hittade jag ju ett orangeaktigt hampsnöre i en fairtradebutik. Dessa två skall i dag paras ihop på bästa möjliga sätt.  Jag har virkat luftmaskor i en lång rad som jag sedan vikt ihop och knytit om.  Ändarna hänger kvar och det kan de gott göra för det kommer inte att störa det minsta.
Vad det ska bli? Ni är välkomna att gissa men jag kommer att lägga ut bild när det är klart. Här är i alla fall startbilden

DSC00382

Kommentera

Bibbis design

Trådkonst, pärlhjärtan, blompinnar, akvarell, foto, natur och våra kungspudlar.

Ensamma Morsan

Att överleva en sparsam vardag

knappmakerskan

En blogg om hantverk, välgörenhet och livet dag för dag

Soanspysselblogg

En blogg om hantverk, välgörenhet och livet dag för dag

Kyrkkaffe

En blogg om hantverk, välgörenhet och livet dag för dag

