Varmt och gott

Nu börjar marknadstiden så jag ligger i som en jädra utter för att bli klar med så mycket så möjligt. Lite märkligt att det är precis likadant vartenda år. Man har så bråttom på slutet så man är på väg att fläka sig fast man har hela jädra långa året på sig att sticka, virka och pyssla i lugn takt.  Men det är väl så man är beskaffad.

I vilket fall så har jag förfärdigat en halsvärmare i  Järbos garn moa och en mössa i Svarta Fårets garn Freja och shock.  Det ska bli intressant att se om någon vågar köpa den här mössan för den sticker verkligen ut.  moa tycker jag är ett så läckert garn för färdigstickat så ser det ut som fårskinn med sina små öglor.

DSC00574Apropå garn ja. Jag har upptäckt att jag har stoppat undan garn på femtioelva ställen så jag har ett väldigt stort garnlager. Ändå kan jag inte låta bli att köpa ett och annat nystan så fort jag kommer i närheten av en garnaffär.  Jag har alltid sagt att man ska ha lite olika garner hemma så man kan börja med ett projekt direkt när man känner inspirationen komma. Annars kan det vara förödande för kreativiteten att behöva vänta några dagar tills man har möjlighet att ta sig till garnaffären.  Nej då är det bättre att kunna dra ut en, två, tre lådor i byrån och välja garn. Finns det inte där så kanske det finns i lilla byrån nerpå i låda ett eller två. I annat fall får man väl öppna dörren till klädkammaren och spana efter påsar som blivit upphängda på ena väggen. Sista letplatsen är bakom fåtöljen i köket där det står en stooooor kasse sydd av kaffepåsar. I den ligger det massor av olika sorts garner.

Kan man vara garnoholic? I så fall är jag nog det.

6 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Melody&M.E
    Nov 05, 2013 @ 19:47:32

    Superhäftig mössa! Klart någon köper den! För sticka ut är det ju många som vill!
    Härlig du är som samlar på dig så mycket garner! Jag tänkte rensa ur mina garnlager och skicka med barnbarnet dem till förskolan. De brukar vara tacksamma för att få pysselmaterial. Enstaka nystan blir det ju ändå aldrig något av här, de tar bara plats.
    Önskar dig en skön kväll!
    Kram M.E

    Svara

    • bibbishantverk
      Nov 05, 2013 @ 21:17:12

      Det blir jättebra för barnen för då kan de väva i sina små vävstolar. Jag har också lämnat till förskolan tidigare men nu stickar jag småmössor av allt restgarn och då går det åt varenda centimeter.

      Svara

  2. Carol
    Nov 06, 2013 @ 20:31:04

    Vilket underbart garn det verkar vara det där Moa. Har inte sett det förut. Och vad vore vrår utan garnpåsar.. 😉 Tror att de är det som vrår är till för: att stoppa in härligheter i. Ifall man även stoppar i en tjuga i påsen så är nog lyckan fullkomlig! Garn OCH pengar på samma överraskande ställe 😀 Lycka till du tappra marknadsmänniska. Det är en bråd tid så här års. Jag vet hur jag brukade ha det. Precis som man inte kommer sig för att skapa i godan ro utan det MÅSTE vara lika tidspressande varje år… Hoppas du orkar och hinner det du vill! Kram!!

    Svara

    • bibbishantverk
      Nov 06, 2013 @ 22:32:27

      Tack snälla Carol. Jo nog orkar jag men varför i jisses kan man inte sprida det under året. Det är ett märkligt fenomen. Jag har massor av grejer jag vill göra men jag skriver upp i min ”minnesbok” så jag ska kunna gå tillbaka och komma ihåg och få ideer.

      Svara

  3. Soili
    Nov 07, 2013 @ 23:47:19

    Den mössan är häftig.Ja du….julen ställer till det lite.Det blir alltid bråttom,förstår inte alls hur det kommer sej. Det är såååå bra ,att ha garn lite här och lite där.Jag gillar att ha garn lite överallt.Sen glömmer jag bort vart jag lagt en spec.färg.Sen när jag letar så blir jag glatt överraskad över garn jag glömt bort att jag hade.Hmmm…när jag läster det här jag skrivit så kommer frågan……är man månne lite miljöskadad.Hahaha…
    Kram.

    Svara

Kommentera

Bibbis design

Trådkonst, pärlhjärtan, blompinnar, akvarell, foto, natur och våra kungspudlar.

Ensamma Morsan

Att överleva en sparsam vardag

knappmakerskan

En blogg om hantverk, välgörenhet och livet dag för dag

Soanspysselblogg

En blogg om hantverk, välgörenhet och livet dag för dag

Kyrkkaffe

En blogg om hantverk, välgörenhet och livet dag för dag

