Pysseldags

Idag har det varit pysseldags. Det åkte fram både det ena och det andra ur skåp och lådor. Jag måste börja tömma mina lager så jag kan köpa nya saker. Men jag är som en jädrans ekorre. Samla samla samla.

DSC00666Först ut var tre små grisar gjorda i terrakotta. De blev rödmålade och ska sedan få lite extra pyssel och omsorg i form av bokmärke på sidan.  Grisarna måste målas en gång till så de får stå till sig.

Sedan är det ett nyckelskåp som jag köpt för 10:- på loppis. Det var trävitt/brunt och har en platta av brun korkmatta klistrad på framsidan. Det skåpet ska bli vitt med något fint på framsidan. Skåpet är grundmålat nu och ska få sig en omgång till så även det får stå till sig.

Sedan har vi ett gäng tändsticksaskar som redan var vitmålade och som jag ska pynta och göra fina.  På samma ställe ligger en underläggsplatta av trä som jag målat vit idag och satt upphängningsanordning i.

Tändsticksaskarna ska jag fixa och trixa med ikväll så dem får ni nog se bild på i morgon. Jag tror det ska bli både spetsar och hjärtan som dekorationer. Kanske rosor också. Jag har en blommig servett som jag tänker använda på två askar och ett grövre papper med text på som jag ska använda till tre askar. Den sista ska få vara helvit med dekoration.

Tjingeling……..vi ses när jag har något att visa upp här.

 

5 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Melody&M.E
    Jan 12, 2014 @ 19:41:11

    Här pysslas det bara med kvitton och reseräkningar! Fy farao så tråkigt det är med
    pappersarbete, men revisionsbyrån väntar på min pärm!
    Hoppas du haft en riktigt härlig pysselsöndag.
    Kram M.E

    Svara

  2. Mycket annat och lite betong
    Jan 12, 2014 @ 22:34:20

    Så skulle jag också behöva göra. Det är fullt överallt.
    Det ska bli kul att se när du gjort färdigt!

    Kram Agneta

    Svara

  3. bibbipson
    Jan 13, 2014 @ 02:20:58

    Så pysslig du varit! Väntar med spänning på att se när det blir klart det där. 🙂

    Svara

  4. Carro
    Jan 16, 2014 @ 02:55:07

    oj så du står i! Härligt!
    Själv är jag lite halvförlamad av kylan här så när jag kommer hem och sätter mig i min kotatsu är det svårt att ta sig därifrån och göra nåt mer vettigt än att sitta på stjärten! Får vara nöjd att jag håller mig aktiv med joggning och kendo, haha!

    Svara

Kommentera

Bibbis design

Trådkonst, pärlhjärtan, blompinnar, akvarell, foto, natur och våra kungspudlar.

Ensamma Morsan

Att överleva en sparsam vardag

knappmakerskan

En blogg om hantverk, välgörenhet och livet dag för dag

Soanspysselblogg

En blogg om hantverk, välgörenhet och livet dag för dag

Kyrkkaffe

En blogg om hantverk, välgörenhet och livet dag för dag

