Finaste lådan i världen

Barnbarnet kom till oss efter skolan idag. Han släpade på en stor påse med något tungt i. Det var till mig. Något han gjort i slöjden. Jag tog av påsen och där fick jag fatt på världens finaste låda gjord av mitt 11-åriga barnbarn. Så himla fin. Han tyckte att jag behövde en låda att lägga mitt garn i. Han tänker och funderar och försöker hitta på bra grejer som ska funka för mig. Han är bäst i världen!

DSC00808

DSC00809

Tycker inte ni också att det är en alldeles särdeles tjusig låda.  Tack käraste älskade fina L för den fina gåvan, den är jag riktigt riktigt glad för må du tro.

10 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Ninna
    Maj 13, 2014 @ 20:41:08

    Den är verkligen fin. Så välgjord!

    Svara

  2. Anne-Lie
    Maj 13, 2014 @ 22:58:12

    Så mycket arbete han lagt ner på den, den är så välgjord. Den lådan måste du vara rädd om.
    Kram Anne-Lie

    Svara

  3. Maidi
    Maj 15, 2014 @ 09:00:00

    Jag blir alldeles varm om hjärta. Vilken underbar liten kille.. Mina 2 äldsta barnbarn (nu 22 och 18) gav också mig en del av sina alster när de var mindre.. Där kom jag på nåt.. Jag kan ju också göra ett inlägg om lite av de sakerna..

    Kram Maidi

    Svara

  4. Melody&M.E
    Maj 15, 2014 @ 22:07:45

    Säger som Maidi, det blir varmt i hjärtat! Så fint att han har gjort den till dig och tänkt på vad du kan använda den till! En riktig hjärtegåva!
    kram M.E

    Svara

  5. Louise
    Maj 17, 2014 @ 22:52:16

    En alldeles suveränt fin låda, måste jag säga! Om du inte vill lägga garn i den, för att det kanske inte får plats … 😉 … då kan du göra om den till ”Bibbis hemliga låda”. En plats för goda eller viktiga minnen … 🙂

    Svara

  6. Carro
    Maj 21, 2014 @ 06:45:46

    åh vilka minnen från träslöjden som kommer tillbaka! Riktigt fin låda! Han verkar vara ritkigt händig och påhittig! 🙂

    Svara

Kommentera

Bibbis design

Trådkonst, pärlhjärtan, blompinnar, akvarell, foto, natur och våra kungspudlar.

Ensamma Morsan

Att överleva en sparsam vardag

knappmakerskan

En blogg om hantverk, välgörenhet och livet dag för dag

Soanspysselblogg

En blogg om hantverk, välgörenhet och livet dag för dag

Kyrkkaffe

En blogg om hantverk, välgörenhet och livet dag för dag

