Jag fick ett grönt omtankepaket

Idag ska jag följa med mannen en sväng till Huddinge igen. Eftersom det varit en del oro kring det så blev jag skuttande glad när jag fick ett grönt paket från cybervännen C. C är engagerad i Aspeboda Foundation for Children  och uträttar små underverk där också. Hon startade Stickvarvet för barn och kvinnor i Manduar. Jag stötte på Cs namn då jag genom Kyrkkaffebloggen fick nys om Stickvarvet. Vi har aldrig träffats men haft kontakt via bloggen och mail. En kontakt som är varm och uppmuntrande, stärkande och glädjande.

Nyfiken i en strut som jag är så tog det inte lång stund innan jag pillrat upp paketet och strött ut dess innehåll på köksbordet

DSC01142Tack finaste C för alla fina saker. Garn i allra mjukaste bomull, en blomma som man kan ha som bokmärke, en ryggkliare i teleskopmodell och ett väldigt fint kort.

Blomman ska jag vira om handtaget på väskan när vi far iväg idag. Den får föra med sig dina goda krafter och omtanke. Ryggkliaren ska jag ha i mitt sovrum för då slipper jag använda den gamla gaffeln jag har liggande där nu.  Jag är ju så stel i axlar och armar så jag når ju ingenstans. Men nu når jag. Yipppiiiiii!

Garnet får ligga till sig tills jag hittar något som känns rätt att använda det till. Allt det fina du skrev på kortet ska jag läsa om och om igen och kortet ska sparas.

Jag har plockat med mina fina saker och har dem liggande kvar på köksbordet. Jag blir så glad och rörd över all omtanke och godhet man möts av när man minst anar det……..och då man mest behöver det.

Jag hoppas att ni alla har en solig fin onsdag……….med eller utan 1a aprilskämt.

3 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Maidi
    Apr 02, 2015 @ 08:42:30

    Önskar dig en riktigt Glad Påsk.. Min snoksovsäck är på bloggen nu 🙂

    Kram Maidi

    Svara

  2. Carol Thuresson
    Apr 02, 2015 @ 21:39:33

    Kramelikram!
    Gult är sol och värme och uppmuntran! Även om vindarna runt en är kalla och kan dra med sig oro. Hoppas det gick bra i Huddinge! ❤

    Svara

  3. Anne-Lie
    Apr 02, 2015 @ 23:37:35

    Tittar in för att önska dig en Gald påsk!

    Svara

Kommentera

Bibbis design

Trådkonst, pärlhjärtan, blompinnar, akvarell, foto, natur och våra kungspudlar.

Ensamma Morsan

Att överleva en sparsam vardag

knappmakerskan

En blogg om hantverk, välgörenhet och livet dag för dag

Soanspysselblogg

En blogg om hantverk, välgörenhet och livet dag för dag

Kyrkkaffe

En blogg om hantverk, välgörenhet och livet dag för dag

