Marknad i Näshulta

Ännu en fantastiskt kul marknadsdag. Det var kanonväder med sol och en lätt bris. Vi hade plats inne men det var jättemycket aktiviteter utanför. Kaninhoppning, visning av brandbil och en biodlare visade en kupa i genomskärning. Dessutom fanns det en knallgul helikopter på plats som man fick hyra och åka en sväng med. Jag hade inte möjlighet att ta en tur den här gången. Annars gillar jag att åka helikopter. Det är häftigt och man ser så mycket bättre än med flyg. En härlig känsla. Konstigt nog är jag inte rädd för att flyga trots att jag annars helst inte ens kliver upp på en stol utan att bli yr i mössan och klamra mig fast i vad som finns till hands.

Jag tog som vanligt några bilder på andra hantverkares bord. Jag har frågat om lov innan jag tog bilderna.

Först ut är Thures Snickarbod från Torshälla. Jag blev lite kär i hans fina griffeltavla i form av ett hjärta.

DSC01351Nästa bild kommer från Annelund’s Bigård. De finns på facebook och heter där Honung,bivaxsalvor o ljus. Jag gillar naturgrejer. Dessutom luktar det så himla gott när man bränner ett bivaxljus. Hon hade även salvor och honung.

DSC01349Så ett litet bonuskort. Litet av varje.

DSC01356En del tar sig till och från marknaden med stil. Tänk så vackra bilar var förr.

DSC01352Jag hoppas ni alla hade en kanonhelg……….med eller utan marknadsaktiviteter

5 kommentarer (+lägga till din?)

  1. bibbipson
    Aug 11, 2015 @ 01:14:02

    Åh många fina bilder att titta på där! Ni verkar ha haft en härlig dag! Och bilen var ju för frän. Ska kika in på den där sidan på facebook om honungsljus m.m.
    Har själv inte varit ute på så mycket i sommar, men har ändå fått sålt en hel del via vänner och så. Alltid något. Ska försöka lägga upp lite bilder på mina alster så småningom. Vi hade en ganska fin helg här. 🙂

    Svara

  2. Carol
    Aug 11, 2015 @ 11:26:38

    Gillar bonuskortet! 😉 Tror jag läst om de där eneprislapparna…
    Kram fina du!

    Svara

Kommentera

Bibbis design

Trådkonst, pärlhjärtan, blompinnar, akvarell, foto, natur och våra kungspudlar.

Ensamma Morsan

Att överleva en sparsam vardag

knappmakerskan

En blogg om hantverk, välgörenhet och livet dag för dag

Soanspysselblogg

En blogg om hantverk, välgörenhet och livet dag för dag

Kyrkkaffe

En blogg om hantverk, välgörenhet och livet dag för dag

