Fler marknadsbilder

Jag hade ju några fler bilder att visa från marknaden i Westerqvarn. Först ut är ett helt bord fyllt av handgjorda praliner. Jag ska ju inte äta sådant för då går det åt pipsvängen i viktgruppen. Men jag kunde inte motstå pralinerna med whiskey. Så jag köpte en. Bara en. En endaste. Pytteliten. Jättegod.

DSC01493.JPG

Sedan kommer lite gulliga saker från Mias design & kuriosa. Hon finns på Facebook, miasdesignkuriosa. Jag tycker hon har så rara saker. Jag har lagt upp bilder på hennes grejer tidigare men hon har alltid något nytt och krytt till varje marknad.

DSC01489.JPG

DSC01490.JPG

Och så kommer det en liten bonus. Vårt 70+ miljonerstorg, Fristadstorget, det har ju gått som en följetong här på bloggen under förra vintern. I år började det redan i oktober med att man efter ett regnväder satte upp den här skylten

DSC01496.JPG

Undrar hur det kommer sig att inte den som fått sjuttio miljoner att lattja med begriper att trä blir snorhalt när det regnar/snöar/töar o s v. Nu när vi kommit in i november så har kommunen lagt ut halkmattorna redan. En morgon när jag stapplade till bussen så låg dom där. Gråa och trista. Och redan bubbliga. Så det ska ni få se ett kort på senare i bloggen. Efter det kommer det skojiga kort när det har snöat och sedan töat. För då sandar eller grusar dom halkmattorna som står som strutar i hörnen. Ja jag säger då det.

Jag hoppas ni har en härlig lördag……..med eller utan halkmattor.

5 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Gunnel
    Nov 22, 2015 @ 00:13:47

    Det gäller att ha självdisciplin när man går förbi ett sånt smaskigt bord. Trevlig helg

    Svara

  2. NinnaO
    Nov 22, 2015 @ 09:42:28

    Här i stan byggde man en träbro över ån vid biblioteket. Samma sak. Snorhalt. Men efter nån tid, minns inte hur länge men inte flera år i alla fall, ett kanske, la man på en beläggning. Genomskinlig som lack men med massor av nån sorts små gruskorn i. Så det ser fortfarande ut som trä, men ”sandningen” försvinner inte.
    Före hade det dessutom växt gröna alger längs sidorna där man inte kunde gå eftersom räcket lutade inåt. Dom hade försökt få hela området att se ut som om man befann sig på en stor båt. Typ atlantångare. Ja jag säger då det… Så har jag inte sagt nåt…

    Svara

    • bibbishantverk
      Nov 22, 2015 @ 19:05:14

      Ja du ibland får man banne mig dåndimpen när man ser hur det slösas med pengar på galna grejer.

      Svara

      • NinnaO
        Nov 22, 2015 @ 21:41:11

        Precis! Här har jag bl.a. sett att de sågat ner en lång rad stora träd längs en gata, och håller på att plantera nya. Har inte sett de nya men förmodar de inte är stå stora.
        var det nåt fel på de som fanns? Stubbarna såg inte ut att vara nåt fel på! Snacka om att slösa pengar. Tycker jag!

  3. bibbipson
    Nov 24, 2015 @ 15:58:27

    Haha! Fick dagens skratt som vanligt när jag kikar in till dig! Ja, det är lustigt det där. Att de totalt verkar sakna verklighetsanknytning! Och dessutom tar ohemult betalt för sitt så kallade arbete! Ser fram emot bilderna på mattorna. 🙂
    Förstår att du var tvungen att smaka de där läckerheterna! De ser helt oemotståndliga ut! Hade nog jag också smakat, på mer än en tror jag! Kram! 🙂

    Svara

Kommentera

Bibbis design

Trådkonst, pärlhjärtan, blompinnar, akvarell, foto, natur och våra kungspudlar.

Ensamma Morsan

Att överleva en sparsam vardag

knappmakerskan

En blogg om hantverk, välgörenhet och livet dag för dag

Soanspysselblogg

En blogg om hantverk, välgörenhet och livet dag för dag

Kyrkkaffe

En blogg om hantverk, välgörenhet och livet dag för dag

