Frostskador i ändan

Jag har varit lite slö med att promenera till stan på mornarna ett tag nu. Istället har jag kravlat iväg till närmaste buss och åkt ner till nästa buss. Jag är snortrött på mornarna och inte särskilt spirituell och pratglad. Hmmm……det är nog enda tiden på dan som jag har behov av att vara ifred och ha det lugnt och stilla omkring mig. Det är också den tiden då jag absolut inte ger mig in i något som helst resonemang…….med någon.

Detta hände under förra veckan. I måndags skulle jag ta kort på fenomenet men då var inte den raske gossen med på bussen och har inte varit under resten av veckan. Så nu får ni en bild och en berättelse till den och så får ni försöka föreställa er hur det såg ut.

DSC01659.JPG

Alltså. Jag kliver på bussen. Det är som vanligt ganska mycket folk. Man tittar efter närmaste lediga säte och det är nu ni får använda fantasin. På det innersta sätet sitter en ung man i 25-årsåldern. Stor som ett mindre ski*hus faktiskt. Så stor att hans ena lår och ända är över på sätet närmast häråt.

Mitt emot, på 1 1/2-sätet har han satt upp sin ena fot. Förmodligen minst storlek 47 (vilket jag förmodar även var hans IQ-nivå). Bredvid foten hade han ställt sin ICA-kasse som var fullproppad. Så den här figuren tog alltså upp 3 1/2 säte.

Hade klockan varit lunchtid eller efter det så hade jag gett honom ett till att börja med vänskapligt förslag på var han skulle göra av foten och påsen.  Att han är stor i kroppen kan han ju inte rå för. Men kvart över sex på morgonen orkar jag bara glo surt på honom vilket han fullständigt ignorerade eftersom han satt med lurar och pillade i sin telefon.

En morgon blev jag så  less på den jädra göken så jag tog och tryckte ner min ända bredvid hans påse och hans fot på 1 1/2-sätet. Sedan makade jag liksom in påsen med ändan. Nu skulle han väl fatta. Nä just det…..det gjorde han inte.

Det enda som hände var att jag kände att jag blev kallare och kallare om ändan och nedre delen av ryggen. Kallt som fasen faktiskt.  Förmodligen hade snorhyveln någon/några djupfrysta dosor i påsen. Jädrars så kallt det var och om min relation till honom tidigare varit frostig så var den nu helt djupfryst.

Ja hela veckan förflöt med att han fortsätta förpesta mina mornar med sitt ouppfostrade sätt och jag kände att jag blev mer och mer irriterad. Kände starkt för att som Foppa sa om en domare när han var ung ” dra på honom en fet jävla smäll”.

Men som sagt…..det var för tidigt på mornarna för att jag ens skulle orka något annat än att fnysa och se sur ut. Den här veckan har sett betydligt bättre ut. Killen har lyst med sin frånvaro och därmed har min morgonsurhet flaxat all världens väg.

Apropå flaxat. Till och med måsarna har gett upp om vår 5-miljonersfontän. Dom fryser hellre ändan av sig på isen än på plåtskrovet som några käcka gubbar nyligen lyckats få upp från isen.

DSC01656.JPG

Det såg faktiskt kul ut när två käcka gossar i röda jackor klamrade sig fast i skrovet och skruvade och rattade eller vad tusan dom nu gjorde. Undrar hur dom kom dit. Jag kikade runt för att se om det fanns någon liten båt i närheten men det gjorde det inte.

Jag hoppas ni har en riktig kalastorsdag……..med eller utan kalla ändor.

3 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Anne-Lie
    Feb 19, 2016 @ 09:07:59

    Hoppas du inte fick blåskatarr av att bli kall i rumpan. Han hade nog fått en dålig uppfostran.
    Önskar dig en fin helg!
    Kram!

    Svara

  2. bibbipson
    Feb 22, 2016 @ 14:05:53

    Ojsan! Jag hade nog ställt ned kassen på golvet tror jag, om han inte såg alltför skräckinjagande ut förstås. 😉

    Svara

    • bibbishantverk
      Feb 22, 2016 @ 18:10:42

      Tänkte att han kanske skulle komma på iden själv. Ta ner foten och sätta ner kassen. Men näää….och som sagt. Klockan var kvart över sex på morgonen och då är jag inte på topp precis.

      Svara

Kommentera

Bibbis design

Trådkonst, pärlhjärtan, blompinnar, akvarell, foto, natur och våra kungspudlar.

Ensamma Morsan

Att överleva en sparsam vardag

knappmakerskan

En blogg om hantverk, välgörenhet och livet dag för dag

Soanspysselblogg

En blogg om hantverk, välgörenhet och livet dag för dag

Kyrkkaffe

En blogg om hantverk, välgörenhet och livet dag för dag

