Tack för i år

DSC02063.JPG

Jag önskar att jag hade en kristallkula. Nu har jag inte det så jag får förlita mig på att kapillärröret som är placerat på vårt dyra torg förutspår rätt. Ser man på kulan och tänker på det nya året så ser man ju tydligt att det mörka kommer att lysas upp av tusen ljus.

2016 har varit ett svårt år men i mitt hjärta känner jag en enorm tacksamhet för all omsorg jag fått. All kärlek och omsorg som visat mig att jag har människor omkring mig som verkligen bryr sig om och som finns för mig när livet vände och blev svårt. Omsorgen har kommit i olika former och jag är tacksam för dem alla.

Jag vill tacka alla som stöttat och hjälpt mig att gå vidare. Det går ju inte fort men jag har ju heller inte bråttom. Jag har ett liv att leva och det ska jag göra så bra jag kan. Tack för att ni funnits för mig. Att ni finns för mig.

Jag önskar att 2017 blir ett ljusare år för oss alla. Vi får försöka att göra vår egen lilla plats på jorden så ljus och fin som möjligt. Skapa oss vår egen trygghet. Visa varandra omtanke och kärlek. Se till så att alla som finns i hjärtat omfamnas av värme och ljus och inte lämnas ensamma. Låt oss göra 2017 till ett riktigt bra år.

 

4 kommentarer (+lägga till din?)

  1. eva
    Dec 31, 2016 @ 19:03:09

    Dina tänkvärda ord i ditt inlägg passar bra till mina tre bästa citat.
    *Rikta blicken mot ljuspunkterna* !
    *Det är en förmån att få försöka på nytt. *
    *Tänk vad man orkar – i kärlek.*

    Gott Nytt År/ Eva

    Svara

  2. Carol
    Dec 31, 2016 @ 20:55:03

    ❤️❤️❤️❤️

    Svara

  3. bibbipson
    Jan 01, 2017 @ 03:33:15

    Så fint du skriver! Önskar dig allt gott! Kram! ❤

    Svara

  4. Felix
    Jan 01, 2017 @ 19:49:15

    Tänkvärda ord och fint skrivet! Väldigt fint brev från barnbarnet till en älskad och saknad morfar också! ❤ Vi får hoppas att 2017 blir ett bättre år! I vår familj har det också varit ett tungt år med flera i närmaste familjekretsen som är sjuka, så nu hoppas vi på hälsa detta år.

    Kramar från Felix och hans matte Elisabet

    Svara

Kommentera

Bibbis design

Trådkonst, pärlhjärtan, blompinnar, akvarell, foto, natur och våra kungspudlar.

Ensamma Morsan

Att överleva en sparsam vardag

knappmakerskan

En blogg om hantverk, välgörenhet och livet dag för dag

Soanspysselblogg

En blogg om hantverk, välgörenhet och livet dag för dag

Kyrkkaffe

En blogg om hantverk, välgörenhet och livet dag för dag

