Jisses vilket garnfynd jag gjorde

Jag var som hastigast ner på Myrorna för att köpa lite böcker. Med famnen full av böcker bökade jag mig iväg mot kassan. Det var då jag fick syn på påsen. I en stor korg under en bänk ligger garner i påsar till försäljning. Oftast är det märkliga garner ihopslängda i samma påse och inget som har attraherat mig. Men nu jädrar i min lilla låda. På sidan om låg en påse med 5 stycken nystan Järbo tropik som är ett bambugarn.  Då fick jag som Maria på knappmakerskans blogg säger…..limhänder. Påsen bet sig fast i näven på mig vilket jag var oerhört tacksam för när jag såg prislappen. 5 st 50g bambugarn för futtiga 25:-. Kors i krösamoset det var väl ett kap som hette duga. Sällan har jag känt mig så nöjd. Nu får det ligga till sig så får vi se vad det kan bli av det.

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. MariaB
    Sep 07, 2012 @ 18:10:02

    Stort grattis både till garnpåsen OCH limhänderna. 🙂

    Svara

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.

Evas pysselsida

En blogg om hantverk, välgörenhet och livet dag för dag

Hantverkarglädje

En blogg om hantverk, välgörenhet och livet dag för dag

Soanspysselblogg

En blogg om hantverk, välgörenhet och livet dag för dag